רשלנות רפואית בלידה

טיפול רפואי לקוי ורשלני במהלך כל אחד משלבי ההיריון והלידה, עלול להוביל למות העובר והאם, או להוביל לנזקי גוף קשים לעובר בדמות שיתוק מוחין, פיגור שכלי, פגיעות אורטופדיות ונוירולוגיות קשות ועוד, וכן לנזקי גוף קשים לאם בדמות אובדן יכולת להיכנס להיריון נוסף, נזקים נפשיים ועוד.

בכל אחד משלבי ההיריון הצוות הרפואי נדרש לפעול על פי הסטנדרט הרפואי המקובל. כך, למשל, בשלב מעקב ההיריון על הצוות הרפואי לגלות, מבעוד מועד, מומים מולדים או מחלות חמורות אצל העובר, לשלוח את האם לבדיקות נכונות, לפענח נכונה את הבדיקות ועוד. בשלב הלידה עצמה, על הצוות הרפואי להיות קשובים לדופק העובר ולאבחן מצוקה עוברית במועד, לבחור את האופן המתאים ללידה (נרתיקית או קיסרית), לחלץ את היילוד השרוי במצוקה במהרה ועוד. ובשלב הטיפול ביילוד לאחר לידתו, על הצוות הרפואי במחלקת תינוקיה או פגייה לעקוב אחר סימני אזהרה מדאיגים (כגון: הפסקות נשימה של היילוד וכו') ולהעניק טיפול מיידי.

טיפול לקוי בכל אחד מהשלבים הנ"ל עלול להוביל לפגיעה קשה ביותר אשר תלווה את היילוד במשך כל חייו הבוגרים, ואף למוות.

עו"ד מנו מתמחה בתביעות רשלנות רפואית בלידה, תביעות אשר דורשות מומחיות רבה הן בהוכחת רשלנות הצוות המטפל הן בהוכחת הנזק האדיר שנגרם לנפגעים ובני משפחתם.

רשלנות רפואית בטיפולים ובניתוחים

טיפול רפואי רשלני בניתוחים ובטיפולים מתבטא בניתוחים כושלים שבמסגרתם החולה יוצא מהניתוח או מהטיפול עם נזקים קשים ונכויות חמורות. ניתוחים וטיפולים כושלים של הצוות הרפואי נגרמים בדרך כלל על ידי אבחון שגוי של המחלה, על ידי שיטות ניתוח מיושנות, על ידי סיבוכים הקשורים להרדמה, על ידי השארת עצמים זרים בגופו של החולה, על ידי ניתוח או טיפול באיבר אחר מהאביר אשר היה אמור להיות מטופל או מנותח, על ידי ניתוחים ניסיוניים (ללא ידיעת החולה) ועוד.

כמו כן, על פי חוק זכויות החולה, טרם הענקת טיפול רפואי או ניתוח, על הצוות הרפואי חובה להסביר לחולה על מהות הטיפול, על הסיכונים בטיפול או בניתוח, על האפשרויות החלופיות לניתוח, על תופעות לוואי של הניתוח או הטיפול, על סיכויי הצלחת הניתוח או הטיפול, על היות הניתוח ניסיוני ועוד. לאחר שהחולה קיבל את ההסברים הנ"ל, עליו לאשר בכתב את הסכמתו לניתוח או טיפול.

עו"ד מנו מתמחה בטיפול בתביעות ברשלנות רפואית בטיפולים ובניתוחים, תביעות אשר בדרך כלל מסובכות ומורכבות. למשרדנו ניסיון רב בייצוג נפגעי רשלנות רפואית, ניסיון אשר מעניק טיפול משפטי הטוב ביותר כדי להשיג פיצוי מקסימאלי לנפגע

תאונות דרכים

תאונות דרכים הן אירועים טראומטיים וחוויה מטלטלת לנפגע ולבני משפחתו. לעיתים הן מסתיימות בפציעה, הגוררת שיבוש שגרת חייהם של המעורבים בהן, כאבים, אשפוז בבית חולים, נכות, פגיעה בכושר ההשתכרות והפסד ימי עבודה ולעיתים - במוות.

עו"ד מנו עוסק, מזה שנים רבות, בייצוג תובעים בתאונות דרכים נגד חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי, במטרה להשיג עבורם את הפיצוי המקסימאלי לו הם זכאים. הצוות שלנו מנוסה ומיומן בניהול משא ומתן עם חברות הביטוח לצורך קבלת הפיצוי המקסימאלי ובניהול ההליכים המשפטיים המתבקשים.

המקור החוקי לקבלת פיצוי בעקבות תאונות דרכים הוא חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים. החוק קובע כי כל מי שנפגע בגופו או בנפשו כתוצאה משימוש ברכב מנועי , זכאי לפיצוי. על פי החוק, חברת הביטוח שביטחה בביטוח חובה את הרכב שבו נסע הנפגע, או במקרה של הולך רגל, חברת הביטוח שביטחה את הרכב הפוגע, חייבת לפצות את הנפגע על מלוא נזקי הגוף שלו, וזאת ללא שום קשר לשאלה מי אשם בתאונה.
בשל האופי הסוציאלי של החוק, החוק קובע כי גם כאשר אדם נפגע מרכב שלא היה מבוטח בביטוח חובה, הוא לא  יישאר חסר כל ובמקרה כזה, יקבל את הפיצוי מ"קרנית" - קרן שהוקמה בידי המדינה, המהווה מעין חברת ביטוח חלופית שמפצה נפגעים במקרים של תאונות דרכים ללא כיסוי ביטוחי.

תביעה בגין תאונת דרכים היא תהליך ארוך ומסורבל המחייב טיפול מקצועי וזאת משום שלרוב נתקלים הנפגעים בקשיים רבים שמערימים עליהם חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי למישוש הזכויות.

מכאן יוצא שבמקביל להתמודדותו הקשה עם הטראומה, נאלץ הנפגע לגייס כוחות ומשאבים, על מנת לעמוד על זכויותיו מול חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי.

עו"ד מנו מתמחה בתחום תאונות דרכים, ומלווה את הנפגעים לאורך כל ההליך המשפטי, המציב אתגרים לא פשוטים, עד להשגת פיצויים אופטימאליים עבור הנפגע, פיצויים אשר יאפשרו לו להשתקם, ואיכות חיים וקיום בכבוד.

תאונות עבודה ומחלות מקצוע

תאונות עבודה ומחלות מקצוע הן פגיעות הנגרמות לעובד כתוצאה ישירה או עקיפה מעבודתו, כגון פגיעות גוף פיזיות עקב פעילות הקשורה  לעבודה, מחלות מקצוע שנגרמו לעובד עקב עבודתו.

תאונות עבודה ומחלות מקצוע נגרמות בדרך כלל במקרים שבהם המעביד הפר את הוראות פקודת הבטיחות בעבודה והתקנות שהותקנו מכוחה.

תקנות הבטיחות בעבודה קובעות הוראות בטיחות בנושאים חשובים כמו בטיחות בעבודה תוך שימוש במכונות למיניהן, בטיחות בעבודות בנייה, עבודות בגובה, ציוד מגן אישי, טרקטורים, חשמל, מתקנים למיניהם, עבודות עם חומרים מסוכנים ועוד.

בנוסף חוק ארגון הפיקוח על העבודה והתקנות מכוחו מסדירים את הנושא החשוב של מסירת מידע והדרכה נאותה של עובדים. על המעביד למסור את כל המידע הדרוש לעובד לבצע את עבודתו באופן הבטיחותי ביותר וכן להעביר את העובד הדרכות בטיחות תקופתיות כדי למנוע פגיעת העובד בגופו בעת מילוי תפקידו.
לנפגע בתאונת עבודה קיימות שתי אפשרויות של תביעה

תביעת המוסד לביטוח הלאומי – עובד הנפגע בעבודה זכאי, בראש ובראשונה, לתבוע את המוסד לביטוח לאומי ולקבל תשלומים בגין היעדרות מעבודה, מענקים וגמלאות שונות.  המוסד לביטוח לאומי אינו בוחן את אשמת המעביד ומתמקד בבחינת נסיבות הפגיעה.
תביעה נזיקית - העובד רשאי לתבוע את המעביד בתביעה נזיקית, לצורך קבלת פיצויים על מלוא הנזקים שנגרמו לו בתאונה, בתנאי שהוכח שהמעביד התרשל במילוי חובותיו, שציינו לעיל, כלפי העובד.

תחום תאונות עבודה ומחלות מקצוע הוא תחום המצריך הבנה מעמיקה של חוקים ותקנות של פקודת הבטיחות בעבודה ושל המוסד לביטוח לאומי.

לעו"ד מנו ניסיון רב בייצוג נפגעי עבודה, בכל ההיבטים הנובעים מן הפגיעה והבנה ובקיאות בכל הנוגע לייצוג בפני המוסד לביטוח לאומי, ייצוג בתביעות נזיקין נגד מעבידים וייצוג בתביעות נגד חברות ביטוח.

ביטוח לאומי

דמי הביטוח לאומי שכולנו מחויבים לשלם מדי חודש, מכסים את הנזקים הגופניים שנגרמים לנפגעים מתאונות או ממחלות אשר עקב כך נפגע כושר השתכרותם.

ברגע האמת כשהנפגע זקוק לזכויותיו לקיום שגרת חיים בכבוד, לרוב התנהלות המוסד לביטוח הלאומי היא חשדנית מתוך ראייה כי מרבית הפונים אליו מנסים לרמות ולהנות מכספי הציבור למרות שאינם זכאים להם. חשדנות זו מובילה לכך כי, במרבית המקרים, תביעת הפונים אליו באופן עצמאי (ללא ליווי עו"ד) נדחית ללא שום הצדקה לכך.
לכן, אנו ממליצים שלא לפנות לביטוח הלאומי לבד, אלא להיעזר בעורך דין המתמחה בתחום זה.
לנפגע מתאונה או ממחלה ישנן כמה אפשרויות של מיצוי זכויותיו.

נכות ככלית – במסגרתה זכאי הנפגע ששיעור נכותו מצטברת ל-60% או נכות בשיעור של 40% בתחום פגיעה אחד, לגמלה חודשית ובתנאי שכושר השתכרותו נפגע.

ענף נפגעי עבודה – במסגרתה נפגע מתאונת עבודה או ממחלת מקצוע זכאי למענקים, לתשלום דמי פגיעה ועוד. נפגע ששיעור נכותו מעל 19%, זכאי בנוסף לגמלה חודשית ועוד.
ניידות – במסגרתה זכאי מי שיש לו ליקויים ברגליים המגבילים אותו בניידות למגוון הטבות, כדי לסייע לו להשתלב בקהילה ולפתח חיים עצמאיים. מרבית ההטבות ניתנות לבעלי רכב, אולם ניתנות הטבות גם למי שאינם בעלי רכב. ההטבות משולמות מכספי משרד האוצר, על-פי הסכם הניידות שנחתם בין משרד האוצר לביטוח הלאומי.

שר"ם – שירותים מיוחדים לנכים - לקצבה לשירותים מיוחדים זכאים גברים ונשים עד גיל פרישה הזקוקים לעזרה רבה של אדם אחר בפעולות היום-יום (לבישה, אכילה, רחצה, ניידות בבית ושליטה על הפרשות), או שהם זקוקים להשגחה מתמדת למניעת סכנת חיים לעצמם או לאחרים.

סיעוד - לגמלת סיעוד זכאי מי שהגיע לגיל הפרישה והוא גר בבית, וזקוק לעזרת אדם אחר בביצוע פעולות היום-יום (להתלבש, להתרחץ, לאכול, להתהלך בבית וכיו"ב), או שהוא זקוק להשגחה בבית למען בטיחותו.

גמלת ילד נכה - הגמלה לילד הנכה משולמת מגיל 91 ימים עד מלאת לו 18 שנים, בהתאם לליקוי שיש לו  ובהתאם למידת התלות שלו  בזולת. לילדים עם ליקויי שמיעה, על-פי ההגדרה בחוק, ולילדים עם תסמונת דאון משולמת הגמלה מיום לידתם.

לעו"ד מנו הידע והבקיאות בחוק, והניסיון לאופן ההתנהלות מול המוסד לביטוח הלאומי, וזאת כדי לממש את הזכויות הנפגעים לקיום בכבוד בימים הכי קשים בחייהם.

משרד הביטחון

חיילים בסדיר או משרתי קבע או מרשתי מילואים, אשר נפגעו וחלו תוך כדי השירות הצבאי ובעקבות השירות הצבאי, זכאים לשלל הטבות על פי חוק הנכים (תגמולים ושיקום).

נפגעים שהוכרו כנכים זכאים לגמלאות וההטבות ממשרד הביטחון כגון: מענק כספי חד-פעמי, גמלאות לתקופות קצובות בגין נכות זמנית, גמלאות לכל החיים בגין נכות צמיתה (20% ומעלה), שיקום מקצועי, מימון לימודים ועוד.
הליך הטיפול בתביעה מול משרד הביטחון כולל הגשת התביעה לקביעת דרגת נכות, הכנת חוות-דעת רפואיות בתחומי הפגיעה השונים, ייצוג בוועדות הרפואיות בליווי עורך-דין מהמשרד, בחינת החלטות הוועדה באמצעות מומחים רפואיים, הגשת ערעורים לוועדה הרפואית העליונה (במידת הצורך), והגשת ערעורים אל בית-המשפט המחוזי.
על-פי חוק, רק עורך-דין רשאי לייצג את הנפגע מול הוועדות הרפואיות של משרד הביטחון.

לעו"ד מנו ניסיון בייצוג נפגעים בפני הוועדות הרפואיות של משרד הביטחון. בתיקים בהם יש לנפגע זכות בחירה בין תביעה לפי חוק הנכים לבין תביעה לפי חוק אחר, אנו מסייעים לנפגע לקבל החלטה מושכלת בדבר התביעה העדיפה לו.

פוליסות תאונות אישיות

אנו צוברים לעצמנו כיסויים ביטוחיים שונים, באופן פרטי או במסגרת העבודה, בתקווה כי במידת הצורך חברות הביטוח יענו על צרכינו ויעניקו לנו את המענה לאותם הצרכים על-פי תנאי הפוליסה. בשוק קיימות מגוון פוליסות, לרבות: פוליסת תאונות-אישיות, פוליסת אובדן כושר עבודה ופוליסת ביטוח חיים.

לצערנו, לעיתים קרובות בעת שהמבוטח מגיש תביעתו לקבלת הזכויות להן זכאי במסגרת הפוליסות השונות, נוטות חברות הביטוח להערים קשיים בדרכים שונות.

לעו"ד מנו ניסיון בתיקים רבים כנגד חברות הביטוח השונות הן לצורך מיצוי מלוא זכויות המבוטח ולכך כי יקבל את הפיצוי המקסימלי המגיע לו והן לצורך התמודדות עם התנגדות מצד חברות הביטוח לשלם את הגמלאות המגיעות מכוח הפוליסה הספציפית.